• 0342 317 1376

        Sivil Savunma, savaş sırasında saldırılara karşı, barış zamanı ise her türlü doğal afet ve büyük felaketlerde halkın can ve mal kaybını en aza indirmek için yapılan silahsız, koruyucu ve kurtarıcı önlem ve çalışmalar bütünüdür.  Bununla birlikte faaliyet gösteren tüm resmi ve özel kurum, kuruluş ve tesislerin korunması, devamlılığını sağlayacak her türlü tedbirin alınmasıdır. Vatandaşlarımızın da gerekli bilinci kazanarak bu çalışmaları desteklemesi aynı zamanda halkın ihtiyaçlarının karşılanması ve moralinin yüksek tutulması için tüm çalışmaları içermektedir.

        Sivil Savunmanın 60-70 yıllık bir geçmişi vardır. Birinci Dünya Savaşından sonra savaşın ardından gelen yıllarda, ülkelerin birçoğunda Pasif Korunma adı altında, halkın türlü tehlikelerden korunmasını amaçlayan önlemler geliştirilmiş örgütler kurulmuştur. Ülkemizde sivil halkın korunmasına ilişkin önlemler alınması ile ilgili ilk girişimin tarihi 1931' dir. Bu tarihte "Hava Taarruzlarına karşı pasif koruma" adlı talimatla birtakım önlemler getirilmiş daha sonra 3502 sayılı Pasif Koruma Kanunu ve nihayet Sivil Savunma yasa tasarısı 09.06.1958 yılında kabul edilmiştir. 28 Şubat 1959 da 7126 sayılı kanunla yürürlüğe girmiştir. 7126 sayılı kanun gereğince Sivil Savunma servislerinin kurulması, donatımı, eğitimi ve yönetiminden İçişleri Bakanlığı adına Sivil Savunma Genel Müdürlüğü Sorumludur. Taşrada ise sorumluluk doğrudan Mülki İdari Amirlerine verilmiştir.

       05.08.2010 tarihli ve 27663 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 25’inci maddesinin beşinci fıkrasına dayanılarak hazırlanan Sivil Savunma Uzmanlarının İdari Statüleri, Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları ile Eğitimleri Hakkındaki Yönetmeliğin 9. maddesinde, Sivil savunma uzmanları bulundukları kurum ve kuruluşlarda aşağıdaki görevleri yaparlar:

 

  • Sivil savunma planlarını hazırlamak ve bu planları güncellemek,
  • Kamu, kurum ve kuruluşların tahliyeye ilişkin planlamasını koordine etmek,
  • Sivil savunma servislerinin kuruluşunu sağlamak ve eğitimlerini yaptırmak,
  • Afet, sivil savunma ve acil durum hizmetleri için gerekli olan araç, gereç ve malzemenin tedarik ve teminini, ilgili birimlerle koordine ederek planlamak, mevcutlarının bakım ve korunmalarının takibini yapmak,
  • Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlik hizmetleri için gerekli ödeneği, ilgili birimlerle koordine ederek belirlemek ve bütçeye konulmasını sağlamak,
  • Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,
  • Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gerekliliklerini yerine getirmek,
  • Bu yönetmelikte belirtilen görevlerin yerine getirilmesi amacıyla Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
  • Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer savunma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
  • 27.11.2007 tarihli ve 2007/12937 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan ‘’Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik’’ hükümlerinin kurumda uygulanmasını takip etmek ve yangın önleme tedbirlerini almak,
  • Kurum içerisinde ikaz ve alarm haberlerinin alınıp verilmesi ve siren sistemlerinin periyodik kontrolüne ilişkin işlemleri yürütmek,
  • Kurumun sığınaklarla ilgili hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek,
  • Afet, sivil savunma, acil durum, KBRN (kimyasal, biyolojik, radyolojik nükleer) tehditler, koruyucu güvenlik ve ilk yardım konularında kurum personeli ile kurumun denetimine tabi özel kuruluş personeline eğitim vermek,
  • Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlikle ilgili düzenlenen tatbikatlarda kurum adına sekretarya hizmetlerini yapmak, bu konularla ilgili kurumda tatbikatlar düzenlenmesini ve yürütülmesini sağlamak,
  • Kurumun denetimine tabi kamu kurum ve kuruluşlarda yürütülen afet, sivil savunma, acil durum, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek,
  • Seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak ve yaptırılmasını sağlamak,
  • Kurumun afet ve acil durum yönetim merkezinin sekretarya hizmetlerini yapmak, İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ile koordinasyonu sağlamak,
  • Koruyucu güvenlik hizmetlerinin koordinasyonunu sağlamak, kamu kurum ve kuruluşların üst amiri adına hizmetin takip ve denetimini yapmak,
  • İlgili mevzuat uyarınca kurumun üst yöneticisi tarafından verilen görevleri yürütmek.