• 0342 317 1376

SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI TARAFINDAN SUNULAN HİZMETLER

 

  • Üniversitemizde meydana gelecek olası bir afet sonrasında hasar tespit çalışmalarına katılacak Teknik Personel envanterini, kurumumuzda görev yapan tüm inşaat mühendisi, mimar ve inşaat teknikerlerinden oluşan ekibi, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı ile koordine olarak belirledik ve bu kişilere görev/iş tanımını yaptık.
  • Üniversitemizin açık ve kapalı alanlarını gösteren 3 boyutlu haritası hazırlatılarak,  Sivil Savunma Planına eklenmiştir
  • Üniversitemiz Sivil Savunma Uzmanlığı Birimince yürütülen afet, sivil savunma, acil durum, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerinin devamını sağlayacak iyileştirmenin yapılması ve savunma gayretlerinin kurumumuz personellerince desteklen- mesi amacıyla; tüm birimlerden bir personel, ‘’Birim Sivil Savunma Temsilcisi’’ olarak belirlenmiş olup, söz konusu personellere 25.06.2018 tarihinde saat 13:30 da Eğitim Fakültesi binasında eğitim verildi.
  • Üniversitemizde meydana gelebilecek afetlere karşı personelin can ve mal kaybının en az seviyeye indirilmesi, hayati önem taşıyan her türlü tesis ve kuruluşların korunması faaliyetlerinin devamını sağlayacak iyileştirmelerden biri olan yangın alarm algılama ve uyarı sistemlerinin binalarımızda mevcudu ve aktif çalışır durumda olup olmadığının kontrollerinin yapılarak; gerekli yerlere rapor edilmesi hususunda süregelen bir çalışma başlatıldı.
  • Üniversitemiz merkez ve Nizip yerleşkesi, Oğuzeli Meslek Yüksekokulu, Araban Meslek Yüksekokulu, Nurdağı Meslek Yüksekokulu ve İslahiye yerleşkesinde bulunan 1.397 adet yangın söndürme cihazlarının periyodik kontrolleri yapılarak; dolum, bakım ve alım çalışmaları olarak yapılmıştır.
  • Üniversitemizde bulunan ve ilgili birimlerin denetimi altında olan tüm kafeterya, kreş ve anaokulu, yurt vb. tesislerinde çıkması olası yangınların önlenmesi, yangından korunması, müdahale yöntemleri gereğince; Yangın İç Düzenleme esaslarına göre yangın güvenlik tedbirlerinin alınması ve alınan tedbirlerin uzmanlığımızla paylaşılması hususunda ilgili birimlerle koordine olundu.
  • Gaziantep Üniversitesi 2017-2018 ve 2019 yılı Sivil Savunma Planları (Acil Durum Eylem Planı) hazırlanarak İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü’ne sunulmuş olup, onay alınmıştır.
  • Sivil Savunma Servisleri kurularak, servis görevlisi personellerimizin görevlendirmeleri yapılmıştır. Kurulmuş olan Kontrol ve Karargah Servisi, Emniyet ve Kılavuz Servisi, İtfaiye Servisi, Kurtarma Servisi, İlkyardım Servisi, Sosyal Yardım Servisi ve Teknik Onarım Servisinde görevli personellerimize koruyucu ve hazırlık tedbirlerinin alınması, görev/iş tanımının yapılması ve servisteki görevleriyle ilgili bilgi verilmesi amacıyla 26.06.2018 tarihinde saat 13:30 da Eğitim Fakültesi binasında 84 kişilik ekibe eğitim çalışması düzenlenmiştir.
  • Üniversitemiz Sivil Savunma Uzmanlığının yangınlara karşı önleyici ve söndürücü tedbirlerin alınması, kamu binaları, personellerimiz ve öğrencilerimizin yangından korunması ve bilgilendirilmesi amacıyla  "Gaziantep Üniversitesi Yangın Talimatı" hazırlanarak tüm birimlere dağıtılmış ve gerekli yerlere asılmıştır.
  • Üniversitemiz Sivil Savunma Uzmanlığının yangınlara karşı önleyici ve söndürücü tedbirleri alması ve yangın anında binalarımızda bulunan ilk önce kurtarılacakların tespiti amacıyla ‘’Yangında İlk Kurtarılacak Malzeme Etiketi’’  Matbaa ve Basım İşleri Müdürlüğü ile koordine olup hazırlatılarak tüm birimlere dağıtılmıştır.
  • Üniversitemizde bulunan yangın dolaplarının yapılan kontroller sonucunda 171 adet dolabın yönetmenliğe uygun olmadığı, bez ve yassı bez hortumlu olduğu mevcut yürürlükte bulunan standartları taşımadığı ve olası yangınlarda kullanıma uygun olmadığı, bez olan bu hortumların zaman içerisinde deformasyona uğradığı, çoğu hortumların delik olması nedeniyle acil olası durumlarda müdahale yapılmasının mümkün olmadığı tespit edilmiştir. Tespiti yapılan bu dolapların 2007 tarih 12937 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Binaların Yangından Korunması hakkında Yönetmelikte belirtilen TS. EN 671-1 Normlarına ve yönetmeliğe uygun duruma getirilmesi hususunda çalışma başlatılmıştır.
  • Sivil Savunma Uzmanlığı birimince yapılan periyodik kontroller sonucu, üniversitemizde bulunan yangın hindrantlarının iyileştirme, bakım ve onarım çalışmaları başlatılmış olup; Diş Hekimliği Fakültesi, Mavera ve Kongre Sanat Merkezi, Lojmanlar arkası gibi çeşitli birim ve sahalarda bulunan hindrantların bakımı yapılmıştır.
  • 2007/12937 Sayılı Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik kapsamında, çıkabilecek yangınları önleme, yangından korunma, müdahale hizmetlerinin yürütülmesi ve olası yangın durumunda personelinin tahliye edilmesini sağlamak üzere, yangın öncesi-sırası-sonrası alınacak tedbirleri kapsayan ve devam etmekte olan denetim çalışmalarımız neticesinde; Eğitim Fakültesi Binası, Kreş ve Anaokulu Müdürlüğü Binası, Fen Edebiyat Fakültesi Binası, Sosyal Bilimler MYO Binası, Diş Hekimliği Fakültesi, Uluğ Bey Yüksek Teknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi (ULUTEM) Binası, ve Yabancı Diller Yüksekokul Binası gibi binalarımızda mevcut durum değerlendirmesi yapılarak, eksikler denetlenerek ilgili birimlerle koordine olunmuştur.
  • 20/6/2012 tarih ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında, Üniversitemiz hizmet binaları için ''Acil Durum Tahliye Planı'' hazırlanması çalışması başlatılarak Kreş ve Anaokulu Müdürlüğü’ ne acil durum tahliye planının ön tespit çalışması yapılmıştır.
  • ‘’2007/12937 Sayılı Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik’’ kapsamında ‘’Gaziantep Üniversitesi Rektörlüğü Yangın İç Düzenlemesi’’ hazırlanmış olup,  Üniversitemiz hizmet binalarında çıkacak yangınları önleme, yangından korunma ve müdahale yöntemlerinin eksiksiz yürütülmesi amacıyla; ‘’7126 Sayılı Sivil Savunma Kanununun 13-19-20-30 ve 40. maddeleri hükmüne göre, 6/3150 Sayılı Tüzük Hükümlerine ve 2002/4390 Sayılı Yönetmelik’’ gereği Yangın Söndürme (İtfaiye), Kurtarma, Tahliye, İlk yardım ve Koruma (Emniyet) ekipleri tüm birimlerimiz ve bina amirleri ile koordine olunarak kurulmuştur. Kurulan bu ekiplerde görev alacak personel belirlenerek, görev tebliğ pusulaları tüm personele ve bina amirine imzalatılmıştır.
  • Üniversitemizin hizmet binalarında meydana gelecek olası afet ve acil durumlarda, binalardan tahliye olan kişilerin afet sonrası güvenli bir yere yönlendirilmesi ve sayımlarının yapılarak binada kalanların tespiti amacıyla acil toplanma alanları belirlenmiş olup, söz konusu ‘’Acil Toplanma Levhaları’’ tüm hizmet binalarımızın ihtiyacına göre sayı belirlenerek, Tesis İşletme Müdürlüğü birimimizle koordine olunarak hazırlatılmıştır.
  • Gaziantep Üniversitesi Rektörlüğü Yangın İç Düzenle-mesi’nin hazırlanması ile kurulan ekiplerde görevli personel eğitim planlaması yapılarak ilk eğitim Söndürme Ekibinde görevli personellere Uzmanlığımız tarafından verilmiştir.
  • Afet ve acil yönetim kapsamında Uzmanlığımızca Eğitim Fakültesi, Kreş ve Anaokulu Müdürlüğü, Sosyal Bilimler MYO, GAÜN Turizm Uygulama Oteli, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Yemekhane ve Turizm Otelcilik MYO gibi çeşitli birimlerde bulunan idari ve akademik personele yangın eğitimi ve yangın tatbikatı çalışması yapılmıştır.
  • Üniversitemiz hizmet binalarında, yıldırımdan korunmak ve yıldırımın etkisini toprağa aktarmak amacıyla kullanılan paratonerler (yıldırımsavar) bulunmaktadır. Yıldırım düşmesine karşı kullanılan paratonerlerin, topraklama ölçümü ve yıllık bakımlarının yapılması için iliği birimlerle koordine olarak çalışma başlatılmıştır.
  • Üniversitemiz 251 Ada 1 ve 7 Nolu Parsellerde bulunan ormanlık alanda sık sık yangınlar meydana gelmektedir. Afet ve Acil Durum kapsamında yangın öncesinde/sırasında veya sonrasında tedbirler almak ve olası yangınları en aza indirmek amacıyla; kampüsümüz ormanlık alanında bulunan ve yangına sebep olan kuru otların temizlenmesi ile ilgili Şehir itfaiyesi ve Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı birimimiz ile koordineli olarak çalışma başlattık.
  • Koruyucu güvenlik hizmetlerinin koordinasyonunu sağlayarak, Gaziantep Üniversitesi Afet, Sivil Savunma, Acil Durum ve Seferberlikle ilgili çalışmaların sekretarya hizmetlerinin yönetimimiz ve kurum üst amiri adına takip ve denetimi yapılmaktadır.